Üdvözöljük iskolánk weboldalán!
Lezárult az iskola közel 800 millió forintos bővítési programja
Igazgatói bemutatkozás
Üdvözlöm
Önt a Pellérdi Általános Iskola megújuló honlapján. Új vezetőként egyik célom,
hogy olyan felületet hozzunk létre kollégáimmal, amely naprakész információkat
nyújt minden iskolai szereplőnek. Ezt a munkát fokozatosan tudjuk megvalósítani.
Ahogy iskolánk megújulása is mindannyiunk közös feladata lesz, akik felelősséget
érzünk a gyerekekért, a szüleikért, az egész közösségért.
Eddigi pedagógiai tapasztalatom és hitvallásom szerint ugyanis akkor lehetünk
csak boldogok, ha naponta tudunk teremteni, alkotni valamit.
A tanulás is egy
sajátos teremtés, az új tudás születésének elősegítése. Fontos kihívásnak érzem,
hogyan lehet a gyerekeket, az új generációt „megfogni”, motiválni, érdekeltté
tenni a tanulásban, a szüleiket bevonni a nevelési folyamatokba, és náluk is
elősegíteni a belső késztetést a fejlődésre, a közös nevezők megtalálására.
Alapvető célom, hogy a fejlődésen alapuló együttműködésnek olyan közös színterét
találjuk meg a nevelőkkel, dolgozókkal, szülőkkel, tanulókkal, mely a helyi
adottságokra épülő, természetes és barátságos helyekké teszi a Pellérdi
Általános Iskola (Görcsöny, Gyód, Kővágószőlős, Pellérd) intézményeit, amelyek
alapvetően jó környezeti és infrastrukturális adottságú vidéki iskolák. Az
értékekre koncentráló iskolában, mint egy szép kertben, rend uralkodik, egyúttal
életszerűen különbözik minden, s elégedettek a benne élők. Igazgatói munkám
célja, hogy mindenki számára érzékelhetővé és érthetővé váljék a következő
időszakban a rend, az átláthatóság, a közös javak megjelenítésének és
fejlesztésének lehetősége és formája.
Tapasztalatom szerint, a jó iskola egészséges pedagógiai világot feltételez,
komplex hálózatokban, rendszerekben gondolkodást, a magas szintű tudásfejlesztés
és a rendszeres mozgásra ösztönzés mellett fejlett érzelmi intelligenciára
nevelést, a szociális érzékenység ápolását. Hiszem, hogy együtt a Pellérdi
Általános Iskolát sikeressé tudjuk tenni. A siker az iskola sajátos helyzetéből
adódóan sokkal nehezebben mérhető, mint egy városi iskolában. A vidéki életforma
ma már újraértelmezi önmagát, s ezt az iskolának is le kell érzékelnie, s
valamilyen formában követnie kell. A sikeres iskola lehetősége a mi esetünkben a
belső világunkban rejlik. Itt van a tehetség a gyerekek részéről, hozzáértés,
kitartás a kollégák oldaláról, jó kapcsolat a szülőkkel, és nem utolsó sorban az
Élet izgalmas, közös megélése, amelytől érdekes lesz ez a világ.
A sikeres iskola jó légkörű, összetartó tanári csapatot, szorongásmentes
gyermekközösséget, stabil beiskolázást, nyugodt, tartalmas működést, színes
arculatot, a középiskolák részéről pedig a nálunk végzett tanulók iránti
„keresletet” eredményez. A jelenleg négy iskolából álló „iskolahálózatból”
minden szinten szorosabban együttműködő iskolai közösséget szeretnék létrehozni
a kollégáimmal egyetértésben, megtartva az egyes helyek sajátos, belső
integritását. Ez izgalmas és motiváló kihívást jelent számomra.
Ebben kérem az Önök együttműködését is!
|