Arculatunk, céljaink
Mottó: "A bölcsesség legfőbb tiszte és
tanújele, hogy a tettek a szavakkal összecsengjenek" /Seneca/
A NAT-ban megfogalmazott és a
Helyi Pedagógiai Programban konkretizált értékek az egységes, alapvető
követelmények és az ezekre épülő differenciálás egyaránt azt a célt
szolgálja, hogy a tanulók adottságaikkal, fejlődésükkel, iskolai és
iskolán kívüli tanulásukkal, egyéb tevékenységükkel, szerzett és spontán
tapasztalataikkal összhangban, minél teljesebben bontakoztassák ki
személyiségüket.
Ez még inkább serkent bennünket a személyiségfejlesztő oktatásra,
nevelésre. Olyan iskolai, pedagógiai munkát követel, amelyben a tanulók
tudásának, képességeinek, személyiségének fejlődése, fejlesztése áll a
középpontban, figyelembe véve, hogy az oktatás, a nevelés színtere
nemcsak az iskola.
Iskolánk legfontosabb céljai tehát:
- a mai kor kívánalmainak megfelelő nyelvtudással bíró
- számítástechnikai ismeretekkel
- jól hasznosítható tudással rendelkező
- az iskolában /s azon kívül/ szerzett új információkat alkalmazni és
rendszerezni képes
- állampolgári jogainak, kötelességeinek gyakorlására kész
- egyéni és csoportérdekeinek érvényesítésére felkészült, egyúttal más
egyének, csoportok érdekeit, véleményét tiszteletben tartó, toleránsan
kezelő személyiség kialakítása.
Arculatát tekintve iskolánk:
- követelményelvű /vagyis a tanulmányi teljesítményt előtérbe helyező/
intézmény,
- feladatának tekinti a lassan haladó, a hátrányos helyzetű, a
beilleszkedési, magatartási nehézségekkel küzdő tanulók
felzárkóztatását, és az átlagnál tehetségesebb, jobb képességű tanulók
kiemelt fejlesztését.
- mindkét réteget felkészíti tanulmányaik folytatására, a differenciált
középfokú beiskolázásra, megadva a szükséges ismereteket és a megfelelő
erkölcsi alapokat is. |